Copenhaguen

Copenhaguen, amb més d’un milió d’habitants, és la capital de Dinamarca. Situada estratègicament a l’entrada de la mar Bàltica a l’illa de Sjælland, és una ciutat molt tranquil·la, perfecte per perdre’s pels seus carrers i disfrutar dels seus parrcs. La millor manera de visitar-la és a peu o en bicicleta, les reines dels carrrers.

El centre de la ciutat, la “city”, és on es troben els principals punts d’interès turístics. Vam començar per l’estació central de ferrocarrils, Kobenhavn H., que estava molt a prop de l’hotel on estàvem. D’allí una passejada fins a Rådhuspladsen, la plaça de de l’ajuntament, i el carrer Stroget, el principal carrer comercial de la ciutat.

Baixant els dos quilómetres del carrer Stroget trobem la plaça Kongens Nytorv, on hi ha diversos edificis interessant, i, sobretot el port vell: Nyhavn. Des del port, seguim la passejada fins el palau de la família reial danesa: Amalienborg, on es pot veure la cerimònia del canvi de guàrdia, no tant espectacular com la de Londres, això sí.

Seguint cap a l’oest s’arriba al lloc on hi ha la famosa sireneta, molt més petita del que tothom s’imagina, per cert, i la fortalesa del Kastellet.

L’endemà vam activar la Copenhaguen Card i van començar les visites a la Torre Rodona, on pots gaudir d’unes vistes espectaculars de la ciutat, el castell de Rosenbourg, on hi ha també les joies de la corona, el palau d’Amalienborg, la residència de la família reial, i totes les estances del castell de Christiansborg (cuina, cavallerisses, salons, …), …

Una tarda-vespre, la vam passar al parc Tívoli, on es poden visitar els espectaculars jardins Tívoli, i pujar, si es vol, a les atraccions, i no ens vam perdre una visita a la ciutat per aigua amb un tour pels canals.

Copenhaguen és la capital del disseny danès, així que no ens vam perdre ni el Museu del disseny, ni les botigues com la Hay House o la Illums Bolighus.

Va ser cuiriosa, si més no, la visita que vam fer a la ciutat lliure de Christiania, una comunia autogestionada dins Copenhaguen, on està permesa la venda de cannabis.