Prócida, l’illa cinematogràfica

L’endemà vam marxar a Prócida, una illa molt petita, té 4km2, molt a prop de Nàpols, que està tocant a l’illa d’Ischia, molt més gran (46km2).

En principi no sabíem quina de les dues triar però la Lonely ens va convèncer … Ischia: “un exhuberante cóctel de estaciones balnearias, alemanes envueltos en lodo y botines de época pasada […] i Pócida: “La isla más pequeña del golfo de Nápoles (y su secreto más recóndito) es una conmovedora mezcla de piel curtida y casas tono pastel […].

La gran sorpresa ens la vam trobar quan vam arribar allí i vam començar a caminar per entre els carrers empinats de l’illa, allí s’hi havien rodat escenes del Talento de Mr. Ripley, El cartero y Pablo Neruda, i una que no coneixem, on sortia la Sofia Loren.

L’illa en sí, i els seus ports, ja són preciosos, però s’hi va afegir que pràcticament no hi ha turisme en aquesta época, per una banda genial, perquè vam estar soles donant tombs (i amb un dia de sol fantàstic!) però per l’altre, ens va ser molt complicat trobar un restaurant per menjar, en vam trobar un, el Flammivento, davant el port, i vam ser les úniques clientes … la carta, a més a més, estava només amb italià, o sigui que vam haver de demanar a cegues, tot i així la vam encertar, amb un plat d’espaguetis amb gambes fresques i un altre amb galeres, boníssim!

A les 16h, després d’un bon expresso, vam agafar el ferry de tornada a Nàpols, i a l’hotel ja ens esperava l’Ad.

Per acabar el dia vam decidir anar a fer l’apperitivo a la plaça Bellini, al bar literari Intra Moenia, molt xulo, i després a sopar a un restaurant, amb 275 anys d’història, que ens havíen recomanat: Pizzeria Porta d’Alba, les pizzes no estaven malament tot i que no superaven les del Trianon.

One response to “Prócida, l’illa cinematogràfica

1. Quina bona pinta!! I quin poblet Mes bonic!