Roma en un dia

A les 6.30h del matí ens va sortir el vol cap a Roma, i en dues hores ens hi vam plantar. Teníem un dia, fins les 16.30 que no sortia el tren cap a Nàpols, així que vam decidir deixar les maletes a la consigna de Termini i anar en metro fins a la plaça Espanya, allí ens vam trobar amb la sorpresa que hi havia bandes tocant, el dia 8 de desembre també és festa a la Itàlia.
Baixant per la via Condotti, vam arribar al Tíber i vam decidir anar a veure l’edifici que els romans no els agrada, massa modern pel seu gust: el Museu dell’Ara Pacis, i la veritat és que ens va agradar molt.

Després vam anar a passejar pel centre: plaça Farnese, Campo de Fiori, plaça Navona, el Panteó, l’Elefantino de Bernini fins el Largo di Torre Argentina.

Després vam anar cap a veure la Fontana di Trevi, però quina desil·lusió! Estava tapada i sense aigua …

Per dinar, ens vam aventurar a anar cap a la zona del foro romà, i de casualitat van trobar, a la plaça Margana, una osteria-vineria boníssima i molt acollidora: Vinando, les multituds de la zona no passaven per aquella placeta, un redcte de pau enmig del caos turístic.

Un cop recuperades les forces, gràcies a un fantàstic plat de pasta i una copa de merlot, vam pujar per la Cordonatta, l’escala de la plaça d’Ara Coeli, fins a plaça on hi ha el Palazzo Nuovo, el Senatorio i el dei Conservatori, des d’on hi ha unes vistes privilegiades del forum romà amb la silueta del Coliseu al fons.

Pe tornar cap a Termini, vam tirar per la via Cavour passant per davant de la basílica de Santa Maria Maggiore, que estava tancada, i desviant-nos fins la plaça de la república.

A les 16.36h vam pujar al tren regional, 2.30 hores per a descansar de la marató romana que havíem fet.

Quan vam arribar a Nàpols ja vam veure que era molt diferent a Roma, un caos de cotxes i pitades ens van donar la benvinguda, teníem l’hotel davant l’estació, i va ser tota una aventura passar els carrers, entre els cotxes i les motos, i amb les maletes! Aquí ningú fa cas dels semàfors!!!!

Per sopar, volíem anar a provar les puzzes marguerita i marinara que tant la guia com la gent, deien que eren les més bones de la ciutat, i precisament estava per la zona de l’hotel: da Michele, però la cua ens va fer enrere, i vam buscar la segona opció: pizzeria Trianon, boníssimes les dues pizzes. Una curiositat, la pizza marinera no porta ni peix ni marisc, sinó orenga, all, tomàquet i formatge, se li diu així perquè ès la que menjàven els pescadors.

Abans de les onze, com era d’esperar, ja dormíem.

One response to “Roma en un dia

1. Ep viatgers infatigables!, quina envejota que feu!! A disfrutar!!