Tres dies pet l’Ariège

Aquest agost hem volgut fer una escapada pel sud de França, i la primera parada han estat tres dies per la zona de l’Ariège.

El primer dia va ser de trànsit: Cambrils- Andorra-Foix, xino xano, aturant-nos a dinar a la Seu d’Urgell i a berenar a Andorra, on, de pas, ens vam auto-regalar un parell de cascs de moto. Teníem llogada amb uns amics una casa a Varilhes, al costat de Foix, un poble que de fet no té res especial, excepte la casa on s’estàvem, tot un luxe amb piscina inclosa.

L’endemà, la resta va anar a veure les coves de Niaux, com que la peque encara és massa petita, just un any, nosaltres vam anar a passejar pet Foix, vam seguir la ruta medieval i la de l’aiguaf, on fas un recorregut per les fonts de la ciutat. La veritat és que no és massa gran i el casc antic és molt petit, però encara conserva l’encant d’un poblet medieval amb l’impressionant castell al centre, sobre un turó. Després de dinar vam pujar al castell, on hi ha unes vistes espectaculars del poble. I tot i que pujar a les torres per unes escales de cargol empinades a vegades resultava una mica agobiant per la gent, és una visita molt recomanable.

L’endemà, després d’un esmorzar d’aquells que no s’acaben mai, vam decidir anar a veure la gruta de Mas d’Azil. Vam fer una visita guiada a les 12h, l’hora de dinar, així que només erem nosaltres i en comptes d’anglès ens la van fer un castellà. La visita està pensada perquè sigui una experiència: música, llums, pantalles, fins i tot una exposició d’art contemporani que ni la guia entenia. La veritat és que ens va agradar molt.

La gruta és l’única d’europa que hi passa una carretera, molt curiós. Així que després d’haver dinat a un restaurant asiàtic que ens van recomanar la guia, Le Kiwi, molt bo, per cert, vam tornar a passejar per la zona. Fins i tot uns valenta van intentar rodejar la cova per camins, però no anàven massa preparats per la caminada que suposava, i després d’unes quantes relliscades , i uns farts de riure, van girar cua.

Veient que la tarda seguia amb solet, vam decidir tornar cap a casa a gaudir una estona del relax de la piscina, molt estressats no vam estar, vaja.