Landmannalaugar i Reykjavik

photo 2L’endemà al matí vam haver d’agafar un bus cap a Landmannalaugar des de Hella, no s’hi pot arribar sense 4×4 ja que la carretera és una F, tot i que no ens va semblar excessivament dolenta, i 2.30 hores després ja érem en aquest fabulós racó de món, un dels que més ens ha agradat tot i que ens hi va ploure.

Landmannalaugar, cap al centre, és la segona zona geotermal més gran del país. El bus ens va deixar al refugi, on comencen les rutes que pots fer, nosaltres només vam donar tombs per allí, però hi havia gent carregada amb motxilles i tendes que devien fer la que dura quatre dies i arriba a Thorsmork.

El paisatge és espectacular, les roques són de mil colors: caramel, verdes, blanques, negres, … Vam caminar fins a trobat el lloc que buscàvem, les de color caramel, espectaculars! Vam grimpat cap a sobre d’una per poder veure-les millor i van acabar baldats, amb els peus plens de fang i remullats, però l’esforç va valdre la pena, un paissatge increïble.

Després vam anar tirant cap al campanent entre fumeroles calentes, quan vam arribar teníem l’opció de fer un cafè i agafar el bus de tornada a les 15.30 o fer-nos un bany a les piscines naturals calentes i agafar el de les 18h, vam optar per la primera opció (malgrat que no hagués estat malament un bany per fer-nos passar el fred de la pluja) ja que després havíem de conduir fins a Reykjavik i no ens venia de gust arribar massa tard. Així que vam anar al “bar”, un autobús reciclat on han posar una barra al mig i hi ha cadires al costat, l’única cadira original que queda és  la del conductor a fer una xocolata i després cap al bus.

Vam arribar a Reykjavick, i un cop instal·lats al hostel, i dutxats (estàvem plens de fang) vam marxar al centre a fer l’últim sopar islandès, vam trobar un restaurant on ens vam regalar bacallà amb ametlles i figues i brotxeta de corder amb patates i amanida, tot “regat” amb cervesa Viking, boníssim!

L’endemà, abans de marxar cap a l’aeroport, vam donar un altre tomb pel centre, a fer fotografies a les tres coses que té: la catedral, l’harpa,  … i passejar pels principals carrers, que tampoc són molts: Laugavegur, Austurstrati  i Skólvörðurstígur. Pel matí ens vam aturar a esmorzar a una de les panaderíes-café per a provar els donuts islandesos, molt bons, tot i que semblants als que fan les pastisseries aquí.

I aquí finalitza el nostre viatge, al migdia ja erem al aeroport i 4.30h més tard a la calurosa Barcelona. Adéu Islàndia, has estat una gran sorpresa … ens ha faltat fer una mica el cabra amb un 4×4 per les carreteres F i veure aurores boreals, ah! i les balenes! … Ja tenim excusa per tornar-hi.