A Betlem me’n vull anar …

20131110-115847.jpgCom que teníem temps vam decidir fer una escapada a Betlem, a uns 30 minuts de Jerusalem. Abans d’anar a buscar l’autobús Palestí que ens hi havia de portar, vam voler donar una ullada al barri de Mea She’arim, el barri jueu ortodox, ja només acosfar-t’hi trobes un cartell avisant que les dones han d’anar vestides correctament: camisa de màniga llarga i faldilla llarga, els pantalons i la roba ajustada és indecent! Veient això, ja que anàvem amb texans, vam decidir no passar-hi, però vam anar en direcció contrària a la que esperàvem i al final el vam travessar, per sort era Sabat i no hi havia massa gent, sobretot nens al carrer que se’ns quedaven mirant, i algun adult que ens va fer mala cara.

Finalment vam aconsguir arribar a l’estació d’autobusos palestins, i vam pujar al bus 21 que ens va portar a Betlem, pel camí ja vam veure el mur que envolta la ciutat, és increïble!

Un cop allí vam pacta el preu amb un taxista perquè ens portés a una part del mur on hi ha alguns grafitis, i a tres esglésies, primer a l’església dels àngels del camp dels pastor, després a l’església de la llet i finalment a la de la nativitat, on hi ha una gruta on es pot veure el lloc on suposadament va néixer Jesús, no el vam veure, hi havia una cua d’hores!!! També vam entrar a una fusteria on talles figures de fusta d’olivera i ens can deixar pujar al terrat, allí hi havia unes vistes genials de la ciutat. L’última parada va ser Manger Square, la plaça del centre del poble on vam menjar-nos un shawarma de pollastre boníssim.

A l’hora de pagar el taxi, com que no teníem dólars, el taxista ens va fer la conversió a shenkels molt al seu favor … Què hi farem!

Després vam descobrir que hi havia grafittis molt conneguts d’un artista que es diu Banksy que no vam veure, quina ràbia! Ho arribem a saber i demanem que ens hi porti.

De tornada, a la frontera tots els autòctons van baixar a fer cua, creiem que per ensenyar el passaport, i pels guiris que estavem dalt ens va pujar un militar, nosaltres teníem el passaport a la mà però quasi no ens el va mirar … És curiós, fins que no vam sortir de Jerusalem no vam tenir consciència que realment hi ha un problema polític, a la ciutat et centres més en el tema religiós.