Massada i el mar mort

20131107-231739.jpgDesprés de Wadi Rum un taxi ens va portar a la frontera, curiosament només érem nosaltres i dos britànics que també estàven al campament beduí, i sort que hi éren!! Perquè no sabíem que hi havia taxes de sortida i ja no teníem dinars, i ens van deixar els diners. Al final també ens van portar en cotxe a Massada, ells anaven a Ein Gedi, al costat. Resulta que un vivia a Jerusalem des de feia sis anys, i l’altre havia vingut de visita.

Pel camí vam passar per les muntanyes de Sodoma i Gomorra, ara entenc perquè la dona de Lot es va quedar de sal … estan al costat del mar mort!

Un cop vam deixar les coses al hostel vam decidir agafar unbus i anar al mar mort, a la platja pública de Ein Bokek, a 10 minuts (sense comptar l’hora que he estar esperant el bus, tot i que hi ha horaris passen quan volen). Una sensació súper curiosa! Flotes i no pots enfonsar-te, és que com si et banyessis en oli. Vam riure molt fent-nos la típica foto llegint un llibre. Per cert, té un gust horrible, i si tens alguna rascada pica . Al vespre vam sopar al hostel amb un noi de Barcelona i una noia andorrana.

L’endemà ens vam aixecar a les 4.15, a les 4.50 obrien al camí per pujar al castell d’Herodes, un trajecte a peu de 45 minuts per un camí empinat (en molts tramshi ha escales) i fent zig-zag, per veure la sortida de sol. Va estar molt bé tot i el madrugón. El castell en sí devia ser espectacular, però ara no quedava massa cosa excepte algunes columnes o la cisterna, i l’estructura d’habitacions. Les vistes, però de la zona sí que valíen molt la pena.

Despés d’un espectacular esmorzar vam agafar el bus, i un parell d’hores després ja érem a Jerusalem