Petra

20131105-062159.jpgHem passat dos dies absolutament fascinades a Petra, la ciutat rosa. Increïble el que hi ha allí!

El primer dia vam entrar a les vuit del matí i fins les cinc no vam sortir: vam fer El Siq, el congost de 1.2 km que et porta davant el Tresor, poc a poc, vas veient la façana, el primer cop que ho veus se’t queda la pell de gallina. Quan hem arribat estava ple de camells burros, autòctons i guiris, tot i que no excessivament, els avantatges d’anar-hi fora de temporada.
El trésor és la imatge que tots tenim de Petra, de fet és l’edifici millor conservat per la seva situació, però hi ha mooooltes més coses durant els 8 km de camí.

Passat aquest primer edifici arribes al carrer de les façanes, més de 40 tombes i cases, no exessivament espectaculars però que juntes fan impressió, i que fa cap al magestuós teatre, construit pels nabateus i ampliat pels romans. Seguidament s’arriba al carrer de les columnes, que et porten al gran temple, espectacularment reconstruit i al Qsar al-bint, un dels temples més importants però bastant fet malbé, la veritat.

Un cop allí vam decidir pujar a peu les 800 escales fins el Monestir, pots optar, si no vols caminar, per anar en burro. Anant a peu pots anar al teu ritme, paran-te a admirar el paisatge i fins i tot algun temple, com el triclinium dels lleons.
El Monestir és una altra joia de Petra, quasi tant espectacular com el tresor, i amb un bar a davant per poder dinar o veure un té aladmirant aquesta meravella. Des d’allí pots seguir alguns camins que fan cap a miradors, on pots veure territori israelí i palestí.

Quan vam baixar del monestir vam veure que era aviat i vam decidir fer l’excursió que puja a l’altar dels sacrificis pel wadi farasa, passant per diversos llocs interessants, com el monument del lleó, la tomba del jardí o la del soldat. Molt i molt recomanable, tot i que cansada, i vam baixar per les escales que porten al teatre

Aquí ja vam donar per acabat el dia de visita a Petra, i ens vam fer un homenatge al Cave Bar: una cervesa a preu d’or.
L’endemà a les vuit ja tornàvem a ser-hi, aques cop hem passejat per la zona de les tombes reials, tombes exacavades a la roca, impressionants, sobretot la tomba de palau, la llàstima és que a dins hi vivien i estan fetes malbé, els sostres negres del fum i brossa, fins i tot hem vist encara alguna foguero on s’hi estaven calentant l’aigua. Una llàstima!

Per acabar hem pujat a un mirador on es veu la façana del Trésor des de dalt i hem anat a veure els mosaics de l’església bizantina.

Per celebrar els dos dies fantàstics a Petra hem anar al bar de l’hotel Mövenpick a fer una cervesa, aquesta a preu de diamants, mare que car és l’alcohol! Hem aprofitat l’avantatge de ser noies, de cara al públic només hi ha homes i sempre se’ns posen a xerrar, i hem aconseguit que ens donessin la contrassenya del wi-fi i ens han convidat a un parell de bombons acabats de fer, boníssims!

Per la nit, després de sopar, hem anat a veure Petra by Night, un espectacle una mica pobre, però ha valgut la pena per recórrer el siq de nit il·luminat amb espelmes.
Ara ja marxem al desert, a Wadi-Rum.

No tot és tant bucòlic a Petra, ens ha sorprès que algunes coses estaven molt descuidades i era un rotllo a cada cantonada tenir paradetes de record amb gent cridan-te: “one dinar”, fins i tot nens.