Amb les tortugues a Tortuguero

IMG_3277Ens vam quedar amb les ganes d’immortalitzar les tortugues, per això ens vam aixecar a les cinc del matí i vam demanar als de l’hotel si ens podíen portar a l’altra banda del riu, per anar a passejar pel nostre compte a la platja, on havíem anat la nit anterior, i vam tenir una sort impressionant, només arribar en vam veure una de gran que tornava a l’aigua, i més tard en vam veure una de petita que havia quedat girada de cap per avall, la vam agafar i la vam posar a l’aigua, ara ja és cosa d’ella que sobrevisqui.

Amb tants rastres de les tortugues que havíen arribat la nit anterior la platja semblava que s’hi hagués estat passejant un tractor. Tot i que estàvem adormits vam passar un parell d’hores molt emocionants a la platja intentant descobrir rastres de tortugues i tortuguetes. Per tornar ens van dir que xiuléssim o cridéssim i ens vindrien a recollir, però després de cinc minuts cridant ningú ens sentia, així que vam entrar al primer lodge que vam trobar i els vam demanar si podien trucar-los perquè ens vinguessin a buscar.

Aquest hotel està en una illa que és tota seva, i després d’emorzar ens vam posar les botes d’aigua que ens van deixar (aquest és el calçat dels ticos en època de pluges, està tot ple de fang!) i vam anar a fer una caminadeta per veure animalons i plantes. I després un parell d’hores de relax a la piscina fins a l’hora de dinar, no sigui que ens estresséssim.

Per la tarda vam anar a passejar en barca pels canals del parc natural de Tortuguero, va estar molt bé: tortugues, ocells, iguanes, llangardaixos, cocodrils …

L’endemà, a les nou ja marxàvem, amb la mala sort que la barca es va espatllar i un viatge d’una hora i pico en va durar tres, buff! Després vam agafar un autobus fins a un restaurant de Guápiles on ens esperava un transport cap Puerto Viejo de Talamanca.

Tres dies de no haver de pensar està molt bé, però l’ambient no ens agrada gens, tot eren parelles acabades de casar que mai han sortit de casa i només parlàven del dia del casament … òbviament no vam fer cap amic, la segona nit vam jugar a l’Uno amb una parella americana, a part d’això no ens vam relacionar massa.