Península de Osa

Puerto JiménezEns van dir que hi havia unes 3-3.30h fins al poble de Drake, i sabíem que l’últim troç era per camí que havíem d’anar amb quatre per quatre, però al final se’ns va fer tard i eren quarts de sis que començàvem amb el camí, quan portàvem cinc quilòmetres vam veure que se’ns faria fosc i vam de idir girar cua cap a Puerto Jiménez, a 30 km també però per carretera asfaltada, a l’altre banda de la península, i una de les altres poblacions on podíem contractar un tour al Parc Natural.

Vam arribar ja fosc, just per deixar les coses a un hotel (de mala mort) que tenia el mateix nom que un que sortia a la Lonely Planet (vam caure en l’enganyifa de quatre potes), i anar a menjar una pizza, per cert molt bona. De nit Puerto Jiménez la veritat és que no tenia massa bona pinta, i després d’investigar el tema tours a Corcovado per Internet vam anar a dormir.

DrakePel que vam entendre els tours que es feien des de Puerto Jiménez eren d’uns tres dies, entrant o sortint pels refugis de Leona o Patos, i arribant al centre del parc, al refugi de Sirena. Aquests tours s’havien d’organitzar amb dies d’antel·lació per reservar llits als refugis i les menjades, i vam decidir que no teníem ni temps ni ganes, per això l’endemà, després d’anar a veure la platja Plataneres, i estar una estona fent les nostres típiques fotos xorres, vam decidir marxar cap a Drake.

Quina bona idea que va ser la nit anterior donar mitja volta, perquè els 30 km de camí no estan massa bé, i a més a més s’han de passar tres o quatre rius, l’últim bastant gran, per sort anàvem amb 4×4 i a l’últim hi havia una moto de trail que ens va senyalar el camí per on havíem de travessar-lo. Tota una hora de Camel Trophy.

Quan vam arribar a Drake, els de l’hotel ens van dir que en època de pluges (ara, però sobretot al setembre, que hi plou més) no s’aconsellava arribar al poble per carretera sinó per mar, la gent deixa el cotxe a Sierpe i agafa el ferry fins a Drake, i de fet és més curt. Ja ho sabem per una altra vegada, ara només cal esperar que el riu no estigui alt quan tornem, sinó ens haurem de quedar fins que baixi.

Vam arribar pel migdia i vam anar a passejar pels camins que duen a les platges que hi ha a l’oest del poble, on de fet hi ha tots els resorts, i a la platja Cocalito, a 30 minuts, vam tornar a veure guacamayos vermells, sembla que aquí n’hi ha molts.

Hem decidit quedar-nos dos dies a Drake, per fer un tour d’un dia cap al refugi Sirena de Corcovado (arribant-hi en vaixell) i un altre a l’illa de Caño per anar a fer snorkel i veure balenes i dofins, que n’és l’època.