Arenal

Volcà ArenalEntre les hores que vam haver d’esperar, el ferry i dos autobusos, vam tardar quasi dotze hores fins arribar al nostre destí: la Fortuna, a les 11h de la nit. Vam anar a un hostel que la lonely deia que es veia el volcà, i era veritat, només hi havia un problema, fa 2.5 anys que no tira lava, quina decepció!!!

L’endemà vam anar a esmorzar per veure què feiem, en un principi pensàvem anar en bus, però vam veure que si ho féiem hauríem de pagar tours per tot, i amb un cotxe hi podríem anar pel nostre compte, a més a més, vam estar parlant molta estona amb l’amo del bar i, a part de recomanar-nos anar al pacífic, també ens va dir que si volíem veure coses millor anar en cotxe. Total, que vam estar mig matí entre les dues agències de lloguer de cotxes, i al final vam llogar un 4×4 per 9 dies, amb la sort que l’aire condicionat estava espatllat i pel mateix preu ens van fer un upgrade.

Vam marxar de l’hotel i vam decidir anar a visitar la catarata, on ens hi podíem banyar, però com que plovia no ho vam fer, no està malament, però res de l’altre món, no val els $10 que et fan pagar.

Vam anar fins al poble del costat de La Fortuna, El Castillo, i vam a acabar a un hotelet, Essence Arenal, amb unes vistes espectaculars del volcà i la laguna Arenal, amb música que semblava que fóssim al Sónar i a més a més ens van dir que cuinaríem amb ells una part del sopar, aquella nit indi, i faríem nam, pa, i a més a més fresquets, la temperatura és molt més fresca que a Nicaragua … total, que vam decidir estar-nos-hi dues nits i poder visitar la zona amb tranquil·litat. Vam estar parlant amb un dels cuiners i ens va recomanar anar a les platges del sud de la península de Nicoya. Cada cop que parlem amb un nico canviaríem de ruta! No sabem si tots són així però tots semblen uns enamorats del seu país!

A dos quarts de ser del matí, abans d’esmorzar ens van fer un tour per la finca. Té 23 hectàries, i a més del hostel tenen plantació de cafè, verdures, gallines i ànecs, herbes medicinals, tot en plan molt hippie. Creiem que els que hi treballen són voluntaris, viuen allí i a més tenen unes normes de comunitat, al final semblava una mitja secta i tot. Una part de la finca és bosc plujós, ens han explicat diferents arbres i plantes, i hem pogut veure un tucan i un mono “aullador”. Més tard hem pogut veure fins i tot un lloro d’aquests vermells.

Cerro ChatoDesprés d’esmorzar, hem anat al Arenal Observatory Lodge i ha fer la caminada que du al Cerro Chato, un volcà inactiu que dins hi té el llac. Per arribar-hi has d’anar per uns camins molt ben arreglats i plans on tens unes vistes espectaculars del volcà Arenal, quan en tirava t’havies d’imaginar que et queia la lava al damunt de tant a prop que estàs.

La pujada al cerro té un desnivell acumulat de 1500 metres, i la pujada es va fer durilla. Un cop ets a dalt has de baixar 300 metres fins al llac, on t’hi pots banyar. La sensació d’estar banyant-te dins un volcà és genial, i l’aigua fesqueta ens va sentar de meravella, a més a més si t’estaves quiet a la vora els peixos et feien la fish-pedicure gratis, genial! La baixada l’hem feta molt ràpid, en total la caminada per pujar va durar unes quatre hores.

Com que no havíem menjat res més que unes galetes, hem decidit anar al poble de La Fortuna a fer un dinar-sopar a les cinc, aquí a les sis ja és fosc i a les set comença l’hora de sopar.