Río San Juan

IMG_3235Després de passar tota la nit intentant dormir a les butaques del vaixell, a les cinc del matí vam arribar a San Carlos, a l’altre banda del llac Nicaragua. Allí vam esperar fins dos quarts de set per agafar la “lancha rápida” pel riu San Juan fins el poble de El Castillo.

El Castillo és un poble molt xulo, amb una fortificació que van construir els espanyols per evitar que els pirates del Carib passessin pel riu San Juan. Per cert, detall freak, dins la fortalesa hi ha la biblioteca pública. No arriba cap carretera fins aquest poble, només les lanchas, suposo que per això encara es respira una tranquil·litat espectaular.

Després de deixar les coses a l’hotel hem anat a donar un tomb i a visitar la fortalesa, que té unes vistes espectaculars del poble. Després, morts per no haver dormit massa al ferry, hem anat a dormir una estona. Quan ens hem llevat hem anat a preguntar si podíem tenir un guia per anar en barca de rems pel riu San Juan, i hem marxat a fer el tour a dos quarts de tres.

IMG_3237El guia era un noiet de 19 anys que al principi no deia massa cosa però al final ens hem entès molt bé, ens ha fet molt de riure explicant-nos les seves desventures amoroses. Ens ha portat pel riu (nosaltres també teníem rems, però la veritat és que la major part de la feina la feia ell), i també ens ha ensenyat a pescar amb un ham i un fil, hem pescat un parell de peixos cadascú, tot i que tant petits que els hem tornat al riu. Mentre pescàvem ha començat a ploure i no ha parat, o sigui que hem tornat xops de la passejada. Què hi farem, és època de pluges …

L’endemà vam agafar la lancha a les 9.30h cap a San Carlos per agafar el ferry de les 3.30h fins los Chiles, a Costa Rica, però com que no hi havia un mínim de 20 persones no sortia i ens vam haver d’esperar fins el de les 16h. Paciència.

Fins a reveure Nicaragua! Ens has sorprès molt gratament! Ben segur que et recomanarem!