Ometepe

Ometepe1Hem passat tres dies genials a l’illa d’Ometepe, una illa amb dos volcans, un d’ells actiu, enmig del llac Nicaragua. No et dóna pas la sensació que estem en un llac.

Des de San Juan del Sur vam agafar un bus fins a Rivas i allí una “lancha” fins Omoyogalpa, a Ometepe, que vam arribar al migdia.

Allí vam decidir llogar unes bicicletes i, després d’esperar uns 30 minuts que acabés de ploure (els ruixats no duren massa més), vam marxar fins al Charco Verde, a 13 km, un parc natural al voltant d’un llac tot verd. No vam estar-nos-hi gaire perquè se’ns feia tard i a les sis, que ja és fosc, havíem de tornar les bicis. Els 13 km semblen plans, però d’anada no te n’adones i vas fent pujada, una mica cansat, la tornada, però, tot és baixada i pots anar ràpid sense cansar-se. Una excursió molt recomanable.

IMG_3198Pel camí, ens vam aturar a la punta Jesús María, on hi ha una llengua de sorra des d’on tens una vista espectacular dels amb els dos volcans. Si camines per la sorra, mirant a l’aigua, et dóna la sensació d’estar a la fi del món.

L’endemà ens vam aixecar molt aviat, a les 4.40h havíem quedat amb el Luís, el guía que ens havia fe portar dalt del volcant de la Concepción, l’actiu. A les 5h vam començar a caminar i a les 9h arribàvem al mirador, el camí va ser molt xulo, tot i que molt empinat, vam passar de 80 a 1000 metres. El guia es va explicat que hi havia dues classes de mones, les mona coco, que fan un soroll que semblen lleons i per defensar-se se’t caguen al damunt, i les mona cara blanca, que per defensar-se et tiren rames, d’aquestes últimes en vam veure un munt, fins i tot van tirar una rama (lluny, devia ser només un advertiment), de les primeres només en vam sentir.

Un cop al mirador vam veure que estava tot el camí següent amb boira, no es veia res, ni paisatge, i feia molt de vent. Segons el guia quedaven com a 3.30h pujar i baixar amb terreny pedrogós i que relliscava, així que vam optar per no seguir pujant i tornar per un altre camí, més llarg i menys empinat, però amb unes vistes espectaculars. Vam fer via i a les 12h ja erem a Omogoyalpa.

Hem dinat esperant el bus cap a l’altre zona de l’illa, prop del segon volcà i de les platges.

La següent nit vam dormir a Santa Cruz, en un hotel amb unes vistes al volcà de la Concepción espectaculars i amb un jardí impressionant, però per la nit ens van acribillar els mosquits i altres bitxos.

IMG_3228L’endemà vam fer els quasi cinc quilòmetres de la platja Santo Domingo, davant l’altre volcà de l’illa, el volcà Maderas, pràcticament sols, i vam arribar a Los Ojos del Agua, un lloc (preparat per guiris) amb dues piscines d’aigua que ens van dir que venien del volcà. Després ens vam fer un homenatge per dinar a l’hotel Santo Domingo menjant-nos un peix al vapor, boníssim!!

El vaixell que volíem agafar en teoria sortia a les sis de la tarda però ens van dir que havia canviat d’horari i els dijous no sortia fins les nou del vespre, com que aquí ningú t’assegura res del cert vam preferir ser-hi aviat, per això vam anar a buscar el bus de dos quarts de cinc, a les cinc i vint-i-cinc, cansats d’esperar vam agafar un taxi que se’ns va parar, i quan vam arribar a la terminal, efectivament, el ferry no sortia fins les nou, o sigui que ens va tocar esperar tres hores, va ser curiós, feien una telenovela a la tele, “la patrona” i tothom estava en silenci mirant-la, o sigui que nosaltres també ens vam empassatrels quatre o cinc capítols que van passar abans que ferry arribés.

A les nou vam embarcar i vam buscar seient disposats a passar la nit.

2 responses to “Ometepe

1. Voleu que us vagi buscant “La patrona” al seriesyonkis o ja la descarregareu vosaltres quan arribeu? 😛