Londres, vist amb ulls diferents

Londres Hem passat el cap de setmana a Londres, aquest cop, però, hem visitat la ciutat no amb els nostres ulls sinó amb els de les nostres nebodes, la Paula i l’Ariadna, que ens han acompanyat.

Londres és un bon lloc perquè els nens vegin una gran varietat de cultures urbanes sense cap mena de por, ja que la diversitat fa molt de temps que hi és i està molt més acceptada que aquí.

Amb el bitllet de tren des de l’aeroport de Gatwick ja anava inclòs el bitllet de metro, per això fins l’endemà no ens vam trobar la grata sorpresa que fins els 11 anys els nens no paguen transport, i fins als 18 anys tenen diversos descomptes. Nosaltres vam aprofitar l’oferta “Family” (2 adults i 2 nens). La tornada la vam fer des d’un aeroport que semblava nou, Southend Airport, molt petit i bastant lluny (1 hora en tren des de Liverpool Street), definitivament seguim pensant que Gatwick és el millor (deixant de banda Heathrow, és clar!).

Dissabte, de bon matí, vam anar a passejar per Camden, volíem que experimentessin un Londres diferent que el típic Mayfair o Westminster, i a més a més, feia 12 anys que no hi anàvem, i no ens va decepcionar: botigues estrambòtiques, tribus urbanes i turistes. Ens va sorprendre molt la botiga Ciberdog, roba i accessoris cibernètics, impossibles de posar-se però molt divertits, i la zona de Stables Market, la zona on les botigues s’ubiquen a les antigues cavallerisses, com que vam arribar aviat vam poder passejar sense massa gent i veient com les botigues anaven obrint.

HamleysDesprés vam fer cap a una zona ben diferent de botigues, Oxford Street i Regent Street, havíem de veure com de bones eren les rebaixes a Londres! A Regent vam entrar a Hamleys, una botiga immensa de joguines. La zona de Lego, amb la familia real britànica, la reina, soldats, cabines telefòniques … fetes amb peces de Lego era genial, i la zona de màgia també, vam disfrutar com a nens.

Després de dinar un fish & ships en un pub, vam agafar un autobús per baixar fins Westminster, per fotografia el Big Ben i pujar al London Eye abans que es fes fosc, però ens vam trobar que estava tancat fins el dia 19 per manteniment, quina mala sort!

Vam pujar, llavors, cap al Covent Garden, on sempre hi ha gent fent algun espectacle, aquest cop n’hi havia un que es passava el cos per una raqueta (sense fils, obviously). Com que feia molt de fred vam decidir sopar al West Kensington, on teníem l’hotel, i vam provar la pizza més insípida que mai em menjat …

Natural History MuseumL’endemà diumenge, vam anar a primera hora al Museu d’Història Natural, que no el coneixíem, perfecte per anar amb nens, molt interactiu,  amb esquelets de dinosaures i moltíssims animals dissecats, la veritat és que ens va agradar molt.

Després vam agafar el metro fins a Sant James Park, per veure el canvi de guàrdia a Buckinham Palace, però amb la mala sort que aquell dia no ho feien (acabem de descubrir que al gener ho fan els dies parells i al febrer els imparells). Després vam pujar caminant per Parliament Street per veure Downing Street i les cavallerisses amb els guàrdies a cavall immòbils.

Després vam agafar un autobús fins a Oxford Circus i vam descobrir Avery Row, un carreronet peatonal molt maco, això sí, amb botigues impagables. Després de dinar una mega-hamburguesa en un pub ja vam agafar el metro per anar a l’hotel a buscar les maletes i anar a agafar el vol.