Cairns i la Gran Barrera de Corall

Un cop vam agafar l’avió per anar a Cairns vam decidir que els dies que ens faltaven els passaríem amb calma, faríem menys ruta de la prevista, baixaríem fins a la costa de Withsunday, estaríem més dies als llocs i no llogaríem cap cotxe. A la primera parada, Cairns ens hi hem passat tres dies.

El primer dia, després de deixar les coses al hostel (YHA Cairns Central) el vam dedicar a passejar per la ciutat, no massa gran, i a contractar el que faríem els propers: anar a la Gran Barrera de Corall i passar el dia a la Fitzory Island. Cairns ens recorda a Salou, una ciutat pels guiris.

L’endemà a les vuit del matí ja estavem al Silverswift, el vaixell que ens va portar a tres zones de la barrera: Flynn reef, Milln reef i Pellowe reef. Un dia senzillament genial! Fent snorkel vam veure tal quantitat de corall, peixos, i fins i tot una tortuga que erem com dos nens amb sabates noves, això sí, vam llogar uns tratges que l’aigua estava gelada! (tot i que ells consideraven que no calia, que estava tèbia …). Ens van avisar que a la zona hi podien haver uns taurons petits que eren inofensius … sort que nosaltres no hem vam veure cap, sinó … em penso que no tornem a entrar a l’aigua ja ja ja.

L’endemà teníem tiquets pel ferry cap a l’illa Fitzroy. La platja que té és tota blanca, però no de sorra sinó de corall, vam acabar amb el cos tot marcat d’estar estirats. Tambè vam llogar un kayak i l’equip d’snorkel, aquest cop sense tratge i ens vam quedar glaçats! Només fer dues passes dins a l’aigua ja es veuen els coralls, n’hi ha tants que a vegades ens agobiàvem perquè no sabíem per on passar per no tocar-los, increïble. Fins i tot vam estar una estona nedant amb una tortuga, no semblava pas que ens tingués por, es mouen d’una manera que et dóna la sensació de relax i calma.

Vam arribar a quarts de sis i, com que fins dos quarts d’una de la nit no sortia el bus cap a Townsville, vam passar la tarda i nit per Cairns. És una ciutat de costa, amb port però sense platja, per això al centre tenen una piscina que no cobreix, amb sortidors, gespa i arena, i vam passar una estona allí fins que vam marxar a donar un tomb i sopar, fins l’hora d’agafar el bus de la companyia Greyhound, vam estar mirant Indiana Jones, la de l’arca perduda, feien cinema a la fresca, va estar bé, feia anys que no havíem vist aquesta pel.lícula!

A dos quarts de sis del matí ja erem a Townsville, esperant que marxés el ferry a Magnetic Island, on passarem tot el dia d’avui.

2 responses to “Cairns i la Gran Barrera de Corall

1. Plana- Rique Family

Ke xulo!! Avui si ke em feu enveja podrida….
    Demà ja torno al la feina, s’han acabat les vacances…i per postres.. Faig anys…. Potser de regal d’aniversari em donaran el dia lliure 😀 !!

Ke us ho acabeu de passar molt be!, i porteu-nos una mica de corall (legal, eh!!??)