Comencem la ruta per Nova Zelanda!

Arthur's passVam arribar a Christchurch a les dotze de la nit, hora novazelandesa (2 menys que a Austràlia) i com que el hostel (Canterbury House) ja estava tancat ens havien deixat les claus sota l’alfombra i una nota engantxada a la porta indicant-nos l’habitació, això ja diu molt del caràcter d’aquesta gent, molt bo. L’endemà l’amo del hostel ens va preguntar on pensàvem anar i ens va fer una ruta sobre el mapa indicant què haviem de veure, per on ens aconsellava passar i fins i tot dient-nos el lloc on fan el millor “fish and chips”, encantador i molt bromista, llàstima que no l’entenguéssim massa … els de Nova Zelanda parlen canviant les vocals i molt ràpid

Després d’agafar el cotxe (per sort manual! que aquí condueixen al revés) vam comencar la ruta anant a la costa oest, passant per Arthur’s pass, no vam poder fer-hi cap ruta perquè estava plovent i vam tirar pel dret fins a Punaikaki

Quan vam arribar a Punaikaki, a les quatre, era l’hora que hi havia els blowholes, quan puja la marea l’aigua passa per entre els forats de les roques i fa l’efecte d’un gheiser, molt impressionant, i les roques semblen una muntanya de crepes!

Després de deixar les coses al hostel (YHA Punaikaki) vam anar per un caminet fins la platja, on està prohibit banyar-se per la força de la mar (ara, que amb el fred que fa tampoc crec que se’ns hagués acudit … ), el soroll que feien les ones quan trencaven a les roques era molt fort, la platja no era de sorra sino de òodols petits, i quan l’aigua tornava cap endarrera el soroll que feien era ben curiós.

L’endema, vam baixar fins a Greymouth a posar gasolina i a comprar menjar, a Punaikaki no hi havia ni una trista botiga, nomes un bar on la nit abans ens van deixar provar les cerveses de Nova Zelanda, així, ens van dir, sabríem quina demanar, son així els d’aquí.

I després directes al glaciar Franz Josef, on, casualitats de la vida, quan féiem el camí de 40 minuts que porta cap a la glacera (be a 500 metres,  més a prop no t’hi deixen acostar si no vas amb guies) ens hem trobat a una amiga, increïble! fa tres anys que fem el mateix viatge i no ens trobavem mai, i ara, a l’altra punta del món, enmig del no res, ens trobem ja ja ja

Ara som al hostel (YHA Franz Josef), de relax deprés de provar la sauna, sí, aquesta gent d’aquí està mooolt ben preparada per fer-te passar el fred …

5 responses to “Comencem la ruta per Nova Zelanda!

1. Bueeeeeno, veieu com no és tan dramàtic el fred?
    Aquí estem a l’inrevès, en plena ola de calort i tancats a l’oficina, així que aprofiteu i disfruteu força!

Abraçada!

2. Plana-Riqué Family

Quina guapada de fotos!!! Sembla que hagueu arribat al poble del costat, amb tanta amabilitat!!! Nosaltres també comencem la segona tanda de vacances….encara que no tant exòtiques com les vostres!!! I si-!! Aquí hi fa molta calor!! ;-D . Apa a seguir disfrutant!!

3. sembla que esteu gaudint molt!!! lo de la sauna sona molt i molt Bé!!!