Les levadas i les platges de Madeira

Llogar un cotxe per Madeira ha estat tot un encert, tot i que alguna carretereta fa tanta pujada que no es pot passar de la segona marxa, no és complicat recórrer l’illa, entrar i sortir de Funchal ja és una altra cosa.

El primer dia vam anar cap a Ponta de Sol, passant per Cámara de Lobos i parant al cap Girao, segons la guia el segon acantilat més alt del món, per fer la levada nova, un recorregut d’unes tres hores anar i tornar sobre unes canalitzacions d’aigua que travessen les muntanyes, el final de la ruta passa pel darrera d’una cascada i tot, va ser molt xulo! De tornada vam intentar arribar per un altre camí però en algun punt ens devíem equivocar i vam fer cap al mig del poble, i vam haver d’agafar un taxi per anar a buscar el cotxe. Per descansar les cames la tarda la vam passar a la platja de Calheta, una platja de sorra artificial, però ja feia el fet.

L’endemà va ser el dia més dur de cotxe ja que vam anar cap al nord, a Santana, passant per una carretera estreta i empinada per poder-nos parar a Ribeiro frío per fer una levada curteta, de no més d’una hora, la levada Velha, que passa per un camí per un bosc i acabo a balcoes, un mirador, un recorregut molt xulo també.

El poble de Santana, característic per les seves casetes de fusta, va ser una mica decebedor, massa orientat tot al turisme, però d’allí, de la carretera que anava a San Jorge, sortia una altra levada que anava vorejant la muntanya amb unes vistes al mar espectaculars i amb un final de por (que no vam fer) ja que el camí acabava quan passaves un pont de fusta que no semblava massa segur fins l’antic moll.

Com no vam acabar el dia en una platja, la de Faial, una piscina natural on només ens vam poder posar a l’aigua agafades a la barana perquè el mar estava molt revoltat.

Per la nit, a Funchal, vam sopar un bife de atum espectacular al restaurant Ca Te Espero.

One response to “Les levadas i les platges de Madeira

1. m’encanta lo de la piscina natural despres de la levada!!!