Moscu has the money, Saint Petersburg the intelligence

Moscu has money, but Saint Petersburg has the intelligence“, aquesta és la frase que la nostra cicerone russa avui ens ha dit.

Gorki ParkEl tercer dia vam anar fins al mercat de Rizhsky i després al parc Gorki, i allí vam agafar un vaixell que ens va donar un tomb una hora pel riu, i també vam pujar passejant fins la Catedral de Crist Salvador.

L’últim dia a Moscú el vam passar intentant visitar coses,  ens vam trobar la Galeria Tretiakov tancada i una casa modernista, la casa Melnikof, també, així que vam acabar de veure les parades de metro que la guia en havia recomanat, realment espectaculars!

A primera hora vam anar a veure el mausoleu del Lenin, disposades a fer cua, però la veritat és que en un pim-pam ja estavem dins i fora, visto i no visto! Una mica kitsch el tema.

Després de dinar vam anar a fer temps per la zona dels voltants de l’Estany del Patriarca i vam acabar a Arbat, al costat del hostel … Fins les 22h que vam pujar al tren.

Després de tota la nit a la llitera (de 3a classe!!!) per fi som a Sant Petersburg, esmorzant amb una noia russa que hem conegut al tren i que ens ha recomanat un bar on a partir de les set del matí fan esmorzars bé de preu, el Coffee House, i així fem temps per anar al hostel … i ella per anar a treballar.

La veritat es que els russos son molt més agradables del que tots ens pensem, sempre que demanes ajuda, encara que no sapiguen anglès, intenten donar-te un cop de mà, i si en sabem et pots passar hores amb ells!

De moment Russia ens esta trencant topics, molt mes europea del que en un preincipi pensavem.

4 responses to “Moscu has the money, Saint Petersburg the intelligence

1. té molt bona pinta tot això que dius!!!

2. Aquesta no es la russia q jo coneixia. segur q es un canvi a millor.

3. Anna! quin viatge més xulo :)) a la Bca Agustí Centelles hi ha un petit homenatge a la casa Melnikov 😛 quan tornis t’ho explico

Petons i que vagi molt bé