De Catània a Palerm: costa jònica i tirrena i centre

EtnaL’endemà dimecres, vam pujar a veure l’Etna, des de Rifugio Sapienza vam agafar el Funivia dell’Etna fins els 2500 metres, i des d’allí vam decidir pujar a peu per veure el cràter ja que només eren dues hores de pujada, però al final, només vam poder pujar una hora, fins a Bocca Nuova, i donar el tomb a aquest cràter (uns 40 minuts) perquè la zona més alta estava tancada, deien que hi havia activitat sísmica des de feia una setmana. Tot i la boira, va estar molt bé, molt curiosa la sensació de veure neu i sentir que el terra estava calent.

TaorminaDesprés ens en vam anar a Taormina, una ciutat molt xula, amb un teatre grec espectacular, no tant per la construcció en sí, sinó per les vistes, ja que es veia l’Etna entre les columnes de l’escenari. Ha de ser espectaculrar veure de nit l’Etna en erupció, escolant un concert. La ciutat en sí tenia racons molt bonics … llàstima de les onades de turistes que hi havia.

El vespre el vam passar acabant de veure Catània: Piazza del Duomo amb la Fontana dell’Elefante, la catedral de Santa Ágata, el teatre Mássimo Bellini i el Castell d’Ursino, en aquesta última zona vam menjar un menú típic: un antipasto i un bistec i hamburgueses de cavall, molt bo, al restaurant I Principi.

De camí a Palerm ens vam aturar a fer un cafè a Enna, a l’interior de l’illa, un poble petit amb unes restes dels Castello di Lombardia i la Rocca di Cerere.

CefalúPer dinar ens vam aturar a Cefalú, un poble de costa amb un casc antic que no estava gens malament, amb una platja llarga que donava a quasi tot el poble; famós perquè és on es va rodar Cinema Paraíso. Des de qualsevol lloc es veia la Rocca, una roca amb les restes d’una ciutadella àrab al capdamunt.

Finalment, per la tarda vam arribar a Palerm. La veritat és que vam trobar una ciutat gris, amb molt de tràfic i sorollosa, amb pocs llocs interessants per veure. Vam visitar la catedral, els Quattro Canti, la Fontana i el Palazzo Pretorio i la Chiesa de Santa Caterina, i vam acabar sopant uns tortellini in Brodo i unes sarde a la Casa del Brodo.

L’endemà de bon matí ja vam agafar l’avió cap a Reus, tot i l’ensurt inicial … ens vam deixar els dni al B&B, vam poder pujar amb els carnets de conduir i una denúncia de la policia, quina sort!!