Una escapada a Estocolm

Stockholm, a la tardor és gèlid, una mitjana de 2º, i no veus el sol en tot el dia, tot i que és millor que a l’hivern, que poden arribar a -20º, però té l’encant de veure la ciutat amb els preparatius del Nadal (il·luminació, mercats, …). Una ciutat perfecte per un cap de setmana o tres dies. Ryan Air vola des de Girona fins a Svanska, a 100 km d’Estocolm, 1h 20 minuts de bus.
L’hotel, on vam estar és el Rex Petit, al centre, té unes habitacions minis, semblats a uns camarots de vaixell, sense finestra, però amb tot allò que puguis necessitar, i molt cèntric, a 10-15 minuts caminant fins el centre.

Amb un dia i mig vam poder visitar el centre i el casc històric, amb més bon temps haguéssim vist més coses, però amb el fred vam haver de fer algunes parades als centres comercials o als cafès per calentar-nos. Stockholm és una ciutat feta d’illes.

L’illa de Gamla Stan és el centre històric, un conjunt de carrerons empedrats, a l’estil medieval, molt ben conservat, perfecte per passejar. També hi ha el palau reial, on a les 12h es pot veure el canvi de guàrdia, i el Marten Trotzigs Gränd, el carreró més estret i empinat de la ciutat, amb 39 esglaons i 90 cm d’amplada. Vam trobar, també, un mercat de Nadal.

L’illa de Söderman, una zona residencial, sota Gamla Stan, té una vistes espectaculars de la ciutat des de Blecktornsgränd. En aquesta zona, plena de cafès, vam dinar.

Al centre, vam veure les Kungstornen (torres del rei) a Kungatan, l’observatori, la biblioteca pública central, la Segels torg, la plaça central, de dos alçades, amb un obelisc de vidre que s’il·lumina per la nit, el mercat de Höterget, on venen verdures i flors, l’ajuntament, on el 10 de desembre donen els premis nobel, i molts centres comercials.
Vam sopar al restaurant Storstad, al centre, on vam provar els plats típics: arengades i mandonguilles, i la cervesa sueca, res de l’altre món, a un bar de rock dur, l’Anchor Pub; allí vam veure una combinació curiosa, roquers amb una taula de pocker, amb cuprier inclòs.

Volíem fer també una passejada per l’illa de Djurgarden, que és un parc natural, però la veritat és que feia massa fred i vam deixar-ho córrer.

One response to “Una escapada a Estocolm

1. Es ben be q els d’Ikea no han inventat res, son simplement ells, q ja es molt.